360° Explore: pionier in bergavonturen en digitale efficiëntie met STO Garant

360° Explore is al tien jaar een toonaangevende specialist in bergwandelreizen en outdoor expedities. Oprichter Niels Leenders begon het bedrijf vanuit een diepe passie voor de bergen en het avontuur. Inmiddels is 360° Explore uitgegroeid tot een vennootschap met negen mede-eigenaren die allemaal dezelfde visie delen: reizen organiseren die niet alleen avontuurlijk en inspirerend zijn, maar ook bijdragen aan een duurzamere wereld.

Een unieke aanpak in duurzaam bergwandelen

Duurzaamheid is een kernwaarde binnen 360° Explore. Het bedrijf is als eerste VvKR lid sinds 2023 Travelife-gecertificeerd en loopt al sinds 2015 voorop in emissieberekeningen en -compensatie. Uniek is dat 360° Explore niet alleen de volledige CO2-uitstoot van de reizen berekent en compenseert, maar dit standaard verdubbelt. “We willen niet alleen neutraliseren, maar daadwerkelijk een positieve impact maken op de natuur waarin we reizen,” aldus Niels. Dit past binnen de bredere filosofie: bijdragen aan een mooiere wereld.

Wie boekt er bij 360° Explore?

De reizigers van 360° Explore zijn avontuurlijke (solo)reizigers die op zoek zijn naar een authentieke bergbeleving. De meeste deelnemers zijn tussen de 30 en 60 jaar oud en hechten waarde aan duurzaam reizen en gelijkgestemd gezelschap. Hoewel velen vooraf verwachten dat groepsreizen minder vrijheid bieden, ervaren ze juist het tegenovergestelde: de combinatie van individuele vrijheid en een hechte groepsdynamiek zorgt voor een unieke reiservaring.

“We wilden alles zo eenvoudig mogelijk maken, de kans op fouten verkleinen en tijd besparen.”

Niels Leenders, oprichter 360° Explore

Digitalisering als sleutel tot groei

Met de groei van 360° Explore ontstond de behoefte aan een efficiënter boekingsproces. Waar het bedrijf in de beginfase handmatig via het platform van de garantieregeling STO Garant werkte, heeft ze nu de volledige STO Garant API-koppeling geïmplementeerd met haar eigen systeem. “We wilden alles zo eenvoudig mogelijk maken, de kans op fouten verkleinen en tijd besparen,” vertelt Niels. “De boeking komt binnen, die beoordelen we op een paar zaken en als we beschikbaarheid hebben is het met 1 druk op de knop geregeld. Het betaalproces verloopt via STO Garant en we zien direct in ons eigen systeem wanneer betalingen binnenkomen. Dit zorgt voor een vlekkeloze afhandeling zonder handmatige tussenkomst.”

Deze automatisering heeft bijgedragen aan de versnelde groei. De afgelopen jaren is 360° Explore met zo’n 30% per jaar gegroeid. Wekelijks boeken 10-15 reizigers een avontuur, en dit jaar worden er 75 tot 100 bergwandelreizen en outdoor expedities georganiseerd. “Mooi om te zien dat onze marketinginspanningen ervoor zorgen dat we steeds meer mensen bereiken en we zo ook steeds meer positieve impact kunnen maken.”

Slim gebruik van STO Garant functionaliteiten

360° Explore benut alle nieuwste API-functionaliteiten van STO Garant optimaal. Ze maakt gebruik van:

  • Het portaal voor gebruikers- en transactiebeheer: real-time inzicht in alle gebruikers, boekingen en betalingen.
  • De webhook voor betaalupdates: directe notificaties voor alle binnengekomen betalingen van reizigers en uitbetalingen aan 360° Explore.
  • Volledige API-koppeling: naadloze en geautomatiseerde data-uitwisseling tussen haar eigen systeem en dat van STO Garant.

Deze integratie zorgt niet alleen voor een efficiëntere bedrijfsvoering, maar stelt de organisatie ook in staat om zich volledig te richten op haar passie: het creëren van unieke en duurzame bergreizen.

Samenwerking met STO Garant: oplossingsgericht en persoonlijk

360° Explore neemt al jarenlang deel aan de garantieregeling van STO Garant. De samenwerking wordt door 360° Explore als pragmatisch en oplossingsgericht ervaren. “De ondersteuning is snel en persoonlijk. Even een mailtje en het wordt direct opgepakt. Dat is essentieel voor ons als specialistische reisorganisatie. STO Garant is onderdeel van het steigerwerk dat goed moet staan, zodat wij ons kunnen focussen op het bieden van onvergetelijke reiservaringen.”

Met de integratie van de STO Garant API heeft 360° Explore een belangrijke stap gezet in de verdere professionalisering en groei van het bedrijf. Door digitalisering optimaal te benutten, maakt ze haar boekingsproces efficiënter en worden fouten voorkomen. Een mooi voorbeeld voor andere kleinschalige en/of specialistische reisorganisaties die slagkracht willen winnen in hun bedrijfsvoering.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van STO Garant voor jouw specifieke situatie? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.

Jouw klantcase in de toekomst ook hier?

Jouw klantcase in de toekomst ook hier?

Start vandaag dan nog je aanmelding bij STO Garant. Plan vrijblijvend een adviesgesprek in of maak een account aan.

Vrijblijvend account aanmaken bij STO Garant