Heeft u vragen? Stel ze gerust via  +31 (0)85 130 29 43  of   

Uw boekingsbedrag veilig

  • Volledig beschermd

    Volledig beschermd

    Uw boekingsbedrag beschermd bij STO Garant, een door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) erkende garantieregeling.

  • Eenvoudig gebruik

    Eenvoudig gebruik

    Betaal snel en eenvoudig voor uw boeking met online betaalmethodes, in één keer of in termijnen.

  • Veilig en betrouwbaar

    Veilig en betrouwbaar

    Uw boekingsbedrag gewaarborgd door een bij De Nederlandsche Bank (DNB) geregistreerde betaaldienstverlener.

  • Inzicht in deelnemers

    Inzicht in deelnemers

    Zoek deelnemers aan onze garantieregeling en bekijk welke organisaties zijn aangesloten bij STO Garant.

Veilig genieten met STO Garant

Boekt u een pakketreis bij een organisatie die is aangesloten bij STO Garant? Dan weet u één ding zeker: uw boekingsbedrag is veilig en beschermd. STO Garant zorgt ervoor dat uw vooruitbetaalde boekingsbedrag voor u gewaarborgd wordt. De dag na afloop van uw pakketreis wordt het geld vrijgegeven aan de organisatie. U loopt zo geen risico dat u uw vooruitbetaling kwijtraakt door faillissement of oplichting.

Ook wanneer u al van uw pakketreis aan het genieten bent, zijn wij er voor u als de organisatie in een faillissement of surseance van betaling terechtkomt. Wij zorgen er dan voor dat u zonder zorgen van uw pakketreis kan blijven genieten of dat u, wanneer dit niet anders kan, veilig terug wordt gebracht naar het vertrekpunt van uw boeking.

Controleer daarom altijd voor het boeken van uw pakketreis of de organisator aangesloten is bij STO Garant. Zo kunt u met een gerust hart op reis en zorgeloos genieten van uw welverdiende vakantie.

STO Garant

Zo werkt onze garantieregeling

Bij STO Garant betaalt u als reiziger niet rechtstreeks aan de organisator van uw boeking, maar aan een derdengeldenrekening. Het bedrag wordt hier gewaarborgd totdat uw pakketreis afgelopen is. De dag na afloop van de pakketreis wordt het bedrag automatisch aan de organisator vrijgegeven. Kan de organisator door financieel onvermogen niet meer aan haar verplichtingen richting u voldoen? Dan wordt u gecompenseerd of, wanneer u al op reis bent, gerepatrieerd.

Waar moet ik als reiziger op letten?

Het is belangrijk dat u bij het boeken van uw pakketreis goed oplet of de organisator aangesloten is bij STO Garant en werkt volgens de bijbehorende methode. U weet zeker dat dit het geval is wanneer de organisator voldoet aan de volgende voorwaarden:

  1. De organisatie staat als deelnemer vermeld op de website van STO Garant. Twijfelt u of een organisator aangesloten is bij STO Garant? Dan raden wij u aan altijd eerst contact met ons op te nemen voordat u boekt en betaalt.
  2. In de reisvoorwaarden van de organisator wordt duidelijk vermeld dat in geval van faillissement of surseance van betaling van de organisator het voor u gewaarborgde boekingsbedrag wordt vrijgegeven aan STO Garant.
  3. U betaalt uw reissom altijd aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow inzake STO Garant, via het online platform van STO Garant. Heeft u een reis geboekt met STO Garant, dan is het van belang dat u nooit op een andere rekening betaalt. Na ontvangst van de boekingsbevestiging van uw organisator, ontvangt u van STO Garant een e-mail met uitleg over de betaling van uw boeking. U betaalt dus niet rechtstreeks aan de organisator!
  4. U betaalt het volledige boekingsbedrag vóór aanvang van de reis aan Stichting Derdengelden Certo Escrow. Reizen waarvan het boekingsbedrag niet vóór aanvang van de boeking op de derdengeldenrekening staat, vallen helaas niet onder STO Garant.
Neem contact op

Zo werkt onze garantieregeling bij financieel onvermogen van de organisator

Het laatste nieuws over eventueel financieel onvermogen van STO Garant deelnemers vindt u hier. Tot op heden hebben er nog geen faillissementen plaatsgevonden van STO Garant deelnemers. 

Vermoedt u een faillissement of surseance van betaling van uw organisator, en staat hierover nog geen informatie op deze website, neem dan direct contact met ons op.

Wanneer er sprake is van een faillissement of surseance van betaling van uw organisator, en uw pakketreis is nog niet gestart, dan ontvangt u het door u vooruitbetaalde boekingsbedrag automatisch binnen 2 weken retour op uw rekening.

Wanneer uw pakketreis al gestart is, dan zal er zo snel mogelijk contact met u opgenomen worden. Wanneer u in dat geval zelf al vragen heeft, dan kunt u ons zowel telefonisch als per e-mail bereiken.

Het laatste nieuws

  • STO Garant voor buitenlandse reisorganisaties
  • 2018-07-16

    STO Garant voor buitenlandse reisorganisaties

    De wereld verandert en dat geldt ook voor de reisbranche...

    Lees verder
  • STO Garant voor de Vereniging voor Beroepschartervaart (BBZ)
  • 2018-06-14

    STO Garant voor de Vereniging voor Beroepschartervaart (BBZ)

    Vanaf 1 juli 2018 moeten veel organisaties voldoen aan de verplichtingen...

    Lees verder
  • Garantieregeling STO Garant vernieuwd
  • 2018-06-05

    Garantieregeling STO Garant vernieuwd

    Sinds de start in 2013 is de garantieregeling STO-reisgarantie snel gegroeid...

    Lees verder