Meest gestelde vragen over betaalmethoden bij STO Garant
16-10-2024 - Bij de garantieregeling van STO Garant betaal je je reissom met iDEAL of via een bankoverschrijving. De betaling gaat niet rechtstreeks naar de reisorganisatie, maar naar een speciale derdengeldenrekening die het geld veilig houdt tot na de reis. Daarna krijgt de reisorganisatie het geld.
Veelgestelde vragen over betaalmethoden
Hier beantwoorden we vragen over betaalmethoden. Deze vragen zijn vooral afkomstig van reizigers die niet uit Nederland komen.
1. Kan ik betalen met een creditcard?
Wij verwerken zelf helaas geen creditcard of PayPal betalingen. Dit komt omdat er met creditcard en PayPal betalingen lang een 'terugvordering' (chargeback) mogelijk is, en wij geen eigenaar zijn van het geld op de veilige derdengeldenrekening. Wel kun je via een externe dienstverlener, zoals bijvoorbeeld Wise, een betaling met creditcard doen naar onze derdengeldenrekening.
Zo werkt dat: als je op onze betaalpagina kiest voor betaling via een overboeking, krijg je de betaalgegevens waarmee je via Wise of een andere dienstverlener de betaling via creditcard over kunt maken naar onze derdengeldenrekening.
2. Het bedrag in de betaalmail klopt niet, wat moet ik doen?
Neem contact op met de reisorganisatie. Zij kunnen het bedrag aanpassen. Je ontvangt dan een nieuwe betaalmail.
3. Wanneer ontvang ik de factuur?
De factuur ontvang je van de reisorganisatie. Als je deze niet hebt ontvangen, neem dan contact op met hen.
4. Mag ik later betalen dan de aangegeven uiterste betaaldatum?
Neem hiervoor contact op met de reisorganisatie. Zij kunnen de betaaldatum aanpassen als dat mogelijk is.
5. Mijn bank rekent kosten voor de overboeking, wat moet ik doen?
Eventuele bankkosten zijn voor eigen rekening. Wij moeten het volledige bedrag, zoals vermeld in de betaalmail, ontvangen op onze derdengeldenrekening. Heb je een IBAN-rekening, dan zijn er geen kosten voor een overboeking.
6. Kan ik betalen in een andere valuta dan euro's?
Nee, alle betalingen moeten in euro's gedaan worden.
Staat je vraag er niet bij?
Neem contact met ons op of bekijk onze andere veelgestelde vragen door reizigers.
Laatste nieuws
Jouw voordelen
Volledig beschermd
Jouw boekingsbedrag is 100% beschermd bij STO Garant, een erkende garantieregeling.
Eenvoudig gebruik
Jouw boeking betaal je snel en eenvoudig met de online betaalmethodes. Ineens of in termijnen.
Veilig en betrouwbaar
Betaal veilig en betrouwbaar via een bij De Nederlandsche Bank (DNB) geregistreerde betaaldienstverlener.
Inzicht in deelnemers
Direct inzage in alle bij STO Garant aangesloten organisaties. Twijfel je? Neem dan contact met ons op.