Heeft u vragen? Stel ze gerust via  +31 (0)85 130 29 43  of   

STO Garant voor buitenlandse reisorganisaties

16-07-2018 - De wereld verandert en dat geldt ook voor de reisbranche. Waar een reiziger vroeger zijn of haar reis boekte in het reisbureau op de hoek is dat met de komst van het internet niet langer het geval. In het buitenland gevestigde reisorganisaties richten zich steeds meer op de Nederlandse markt. 

Garantieregeling voor buitenlandse reisorganisaties 

Hoewel deze toename in het aantal aanbieders positief is voor de keuzevrijheid van de reiziger kan het ook vragen oproepen. Reizigers willen immers zekerheid over hun vooruitbetaalde reissom en vragen daarom steeds vaker naar een garantieregeling. De vernieuwde Richtlijn Pakketreizen vergroot het bewustzijn van de reiziger. Hoe zorgt een buitenlandse reisorganisatie ervoor dat de gelden verzekerd zijn en dat reizigers zeker weten dat ze terugbetaald of gerepatrieerd worden bij een faillissement?

Een buitenlandse reisorganisatie die aan de wettelijk verplichte garantieregeling wil voldoen heeft niet veel opties. Zo verplichten bestaande garantiefondsen dat een reisorganisatie in Nederland gevestigd is. Met STO Garant is het mogelijk om als buitenlandse reisorganisatie deel te nemen aan een garantieregeling en daarmee aan de vernieuwde Richtlijn Pakketreizen te voldoen. De derdengeldenoplossing van STO Garant is namelijk wereldwijd beschikbaar en erkend als garantieregeling door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Op deze manier kunnen ook buitenlandse reisorganisaties hun reizigers de gewenste bescherming geven voor een vaste lage prijs per boeking, net zoals reisorganisaties die wel in Nederland gevestigd zijn. Een bijkomend voordeel is dat Nederlandse reizigers betalen aan een Nederlandse (derdengelden)rekening via online betaalmethodes.

Wilt u weten hoe u STO Garant voor uw organisatie in kunt zetten? Neem dan contact met ons op. Wilt u vrijblijvend de mogelijkheden en voordelen van STO Garant ervaren? Meld u dan nu aan.